Openingstijden
De praktijk is iedere werkdag geopend van 8.00 tot 17.00 uur, behalve de dinsdagmiddag. Dan wordt de praktijk waargenomen door collega Doornweerd.
Openingstijden | van | tot |
Maandag | 08:00 | 17:00 |
Dinsdag | 08:00 | 12:00 |
Woensdag | 08:00 | 17:00 |
Donderdag | 08:00 | 17:00 |
Vrijdag | 08:00 | 17:00 |
Spoedgevallen
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
U kunt ook voor spoed bellen met onze spoedlijn 0546-441450
Afsprakenspreekuur
Spreekuur op afspraak
Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Behalve dinsdagmiddag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken:
Dokter Feith is aanwezig op maandag, dinsdag en donderdag
Dokter Douwes Dekker op dinsdag, woensdag en vrijdag.
Afspraak maken
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 8.00 tot 10.00 uur.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Wrattenspreekuur
Het wrattenspreekuur is iedere eerste maandag van de maand.
Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak. We kunnen er dan rekening mee houden in onze agenda.
Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek wordt afgelegd.
In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Huisartsenzorg in avond, nacht en weekend
Huisartsenpost
Heeft u door de week tussen 17.00 uur ’s avonds en 8.00 uur ’s morgens, in het weekend of tijdens feestdagen dringend medische zorg nodig? Neem dan contact op met Centrale Huisartsenpost Almelo. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen in de regio Almelo samen.
U dient altijd eerst telefonisch contact op te nemen met de huisartsenpost voordat er een eventueel bezoek plaats kan vinden.
Het telefoonnummer van de huisartsenpost is: 088 – 58 805 588. Bel bij levensbedreigende situaties altijd direct 112.
Afspraken
Houd bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.
Adres huisartsenpost
Het adres van de huisartsenpost is:
Centrale Huisartsenpost Almelo
Windmolen 12a
7609 NN Almelo
088-5880588
www.chpa.nl
Klachtenregeling
Huisartsenzorg is mensenwerk waarbij misverstanden kunnen ontstaan en ook fouten kunnen worden gemaakt. De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.
In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of downloaden via de volgende link: klachtenformulier.
Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de behandeling van de schriftelijke klacht niet naar uw tevredenheid verloopt, dan kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente kunt indienen, leest u op de website www.khtwente.nl.
Als u ook na tussenkomst van het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente niet tevreden bent, dan kunt u een officiële klacht indienen bij de landelijke geschillencommissie; de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De SKGE kan klachten in behandeling nemen, bindende uitspraken doen en uitspraken doen over schadeclaims. U kunt alleen een klacht indienen bij de SKGE als u de route via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente heeft gevolgd.